Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Resolution 2012

Έχω συνειδητοποιήσει ότι είναι σημαντικό θέμα για μένα η αποδοχή από ορισμένους ανθρώπους σε τέτοιο βαθμό που αν νομίζω ότι δεν την έχω μου δημιουργείται πρόβλημα. Αυτή είναι μια εσωτερική μου αναζήτηση του τελευταίου καιρού και έχει προκύψει με αφορμή κάποιες σχέσεις μου και λόγω του ότι η κρίση των 40 είναι εδώ για μένα.
Σκεπτόμενη λοιπόν τι είναι αυτό που με οδηγεί στο να αποζητώ τόσο πολύ έντονα την αποδοχή, κατέληξα στο ότι είναι η ανασφάλειά μου και η έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό μου. Και είναι λογικό: αν δεν με αποδέχομαι εγώ θα πρέπει να με αποδέχονται οπωσδήποτε κάποιοι που τους θεωρώ ικανότερους ή σημαντικότερους ώστε να μην είναι η αυτοεκτίμησή μου διαρκώς πληγωμένη. Και μόλις αυτό μπήκε σε μια σειρά μέσα στο μυαλό μου, τρόμαξα! Γιατί είναι τραγικό να μην μπορώ να εκτιμήσω εγώ τον εαυτό μου και να χρειάζομαι άλλους να το κάνουν αντί  για μένα. Και εκτός από τραγικό είναι και επικίνδυνο γιατί μπορεί  πραγματικά να βασίζω την αυτοεκτίμησή μου σε ανθρώπους για τους οποίους έχω κάνει λάθος.
 Αυτή η σκέψη είναι που νομίζω ενεργοποίησε τους μηχανισμούς άμυνας μου, δηλαδή μια μεγάλη δόση εγωκεντρισμού που ήταν απαραίτητη για να με κάνει να δω την κατάσταση από άλλη οπτική γωνία και να σταματήσω να συγχέω την εκτίμηση που τρέφω σε άλλους με την αυτοεκτίμησή μου! Γιατί στην τελική δεν είναι απαραίτητο στις ανθρώπινες σχέσεις να υπάρχει ανταπόκριση με ίσους όρους. Οπότε αποφάσισα για το 2012, που ξεκίνησαν τα 40 μου, να κόψω αυτή την κακή συνήθεια. Δεν είναι εύκολο αλλά πρέπει να το κάνω!

Δεν υπάρχουν σχόλια: